Wes Freyer's awesome interactive resource for product-based learning.
=============================================
Gust MEES
Great examples how one can use 21st Century tools in the classroom while every part is well described with "Definition", *Workflow", *Tools", "Workshop Description"... This is how it should be, take it as a very good practice example!
¿No estaremos hablando de una Educación Transmedia? De mejorar la experiencia del usuario universitario, combinar conocimientos y TIC`s en la construcción del conocimiento en el aula...
"Como educadores do século 21, devemos oferecer oportunidades para que os alunos demonstrem o domínio e compreensão do currículo, não só com texto, mas também com imagens, áudio e vídeo".Wesley Fryer.
Website muito interessante que disponibiliza : definições, video exemplos, WORKFLOW, Ferramentas e tutoriais (Mapa de médias para o currículo)
Les IA génératives, exportés dans le monde entier vont-elles engendrer une uniformisation des valeurs culturelles ? C’est ce que révélé une étude de 2022. Qu’en est-il aujourd’hui ?
However, as I’ve explored in previous posts on the capabilities and limitations of GenAI, I firmly believe that this technology is fundamentally unsuited for high-stakes student assessment. At its core, GenAI generates probabilistic outputs based on patterns in training data, lacking true understanding and the ability to make qualitative judgments. This leads to inconsistency and bias in grading, raising serious concerns about fairness and reliability.
The use of AI in grading also raises a host of ethical and equity issues. As I wrote in “Generative AI doesn’t ‘democratize creativity’“, the notion that AI levels the playing field is often an illusion. In reality, relying on AI for grading may exacerbate existing inequities and privilege certain groups of students over others.
In this post, I’ll go deeper into the reasons why I believe GenAI should not be used for grading, drawing on recent experiments and real-world examples. I’ll also explore the potential risks and unintended consequences of AI-powered assessment. By the end, I hope to convince you that, despite the temptation, GenAI is a dead-end when it comes to evaluating student work.
En los pasados 19 meses, la Inteligencia Artificial (IA) ha irrumpido en diversos sectores laborales, transformando radicalmente los modelos operativos de las empresas y las tareas laborales que desempeñan los profesionales. Los análisis y pronósticos de las firmas consultoras y organismos empresariales (Gallup, McKinsey, Deloitte, Mercer, PwC, Accenture, OECD, Foro Económico Global, etc.), han dirigido sus resultados al porcentaje de exposición que tendrán muchas de las carreras profesionales que hoy conocemos.
No obstante, la inteligencia artificial está incursionando en áreas que requieren capacidades cognitivas de nivel superior. Hoy día, somos testigos de cómo los médicos, abogados, ingenieros y financieros, experimentan cambios paradigmáticos en sus roles profesiolanes en los que IA no solo complementa su trabajo, sino que también redefine los límites de sus posibilidades. La tecnología generativa ya es capaz de procesar y analizar grandes volúmenes de datos en tiempo récord, ofrecer perspectivas precisas de largo alcance, aumentar los procesos creativos de diseño y logísticos. Es decir, que los profesionales tendrán que enfocarse más en desarrollar tareas estratégicas, creativas e imaginativas en equipos colaborativos.
"OpenAI (developer of ChatGPT) again hit the tech world with the release of GPT-4o (omni) model, the latest and most advanced version of the ChatGPT. Naturally, I couldn’t resist the urge to put this new model to the test. I compared ChatGPT-4o with dedicated GPT from SciSpace and here’s the result."
"GPT-4o is a new and the most advanced model of ChatGPT as of the writing date of this entry. It comes packed with enhanced capabilities, promising to deliver more accurate and reliable responses."
Implementing rapid eLearning in microlearning is highly beneficial. Read on to know about the best practices for the same and put your best foot forward.
"Given the fast pace of the business world, the next challenge is how can you create these impactful microlearning modules quickly and efficiently? And we have yet another simple but effective answer: rapid eLearning."
La profesión docente ha sido históricamente una de las más valoradas y respetadas en la sociedad. Los educadores han sido vistos como mentores, formadores, transmisores de conocimientos, desempeñando un papel fundamental en el desarrollo intelectual y personal de generaciones enteras. Sin embargo, en las últimas décadas, la percepción y las expectativas sobre la labor docente han cambiado de manera evidente y constante, convirtiéndose en un ámbito donde se enfrentan expectativas a veces descontextualizadas por un lado, y realidades complejas por otro.
Los docentes se encuentran en el epicentro de una serie de demandas y exigencias: ya no basta con ser expertos en su materia; se espera que sean guías emocionales, gestores de conflictos, promotores de la inclusión y la diversidad, y líderes en la implementación de nuevas tecnologías y metodologías pedagógicas innovadoras, entre otros aspectos.
L’un des pionniers de l’intelligence artificielle a tiré la sonnette d’alarme lors d’une interview sur la BBC. Pour lui, l’IA dépassera l’intelligence humaine et représente une véritable menace existentielle.
Matilda est un moteur de recherche académique visant à améliorer l'accès aux données de références et citations souvent négligées dans la recherche. Il se
Via Sandrine Decamps
Since the emergence of ChatGPT in November 2022 there has been a huge shift towards the production of apps and tools powered by AI and large language models. These tools offer teachers and students a confusing range of options and opportunities and educators are faced with complex decisions around how, when and whether to implement this technology.
Juan Domingo Farnós La interacción de la Educación disruptiva y la IA (AGI) con los procesos de creación de una AGI puede abordarse en dos niveles: técnico (algorítmico) y de implementación real en modelos transdisciplinarios. La intersección de la innovación disruptiva y la Inteligencia Artificial General (AGI) en la creación de AGI puede abordarse en…
Juan Domingo Farnós Uno de los conceptos que utilizo en mis investigaciones en Educación disruptiva & IA (AGI) es el soporte RAG (Retrieval-Augmented Generation) dentro de la inteligencia artificial general (AGI) en el contexto educativo. Retrieval-Augmented Generation (RAG): RAG es una técnica de inteligencia artificial que combina la capacidad de recuperación de información con la…
Juan Domingo Farnós El análisis del aprendizaje implica la recopilación y el análisis de una amplia variedad de datos educativos, que pueden incluir datos de participación en clases, calificaciones, retroalimentación del profesor, resultados de exámenes, interacciones en línea, registros de actividades y otros tipos de datos relevantes. Estos datos se utilizan para identificar patrones, tendencias…
Learn how different generations prefer to learn and discover how this information can improve your training programs. Understand the learning preferences of Baby Boomers, Generation X, Millennials, and Gen Z. Find out what methods work best for each generation and how to tailor your training to meet their needs.
"In today’s workforce, as many as 60+ years or 3+ generations may separate the youngest employee from the oldest in any given company. Each new generation experiences unique changes to societal norms, historical events, and technological advancements."
"With schools struggling to help students recover from pandemic-related learning loss, artificial intelligence tutoring platforms have emerged as a possible solution — despite the many issues they present. Across the country, several schools are already making AI tutoring a reality."
Ubiquitous learning—the idea that everywhere you go, you’re learning all the time—lets us take advantage of the concept that in every interaction, there may be opportunities for students to engage with our subject matter.
"Searching the web, talking with others, trial and error—these are good ways to learn things through experimentation and trying things out. But how does one get into this holistic thinking mindset in the classroom?"
"As the focus on technology grows and the human element takes the back seat, incorporating empathy into your online learning strategy is becoming increasingly important."
Juan Domingo Farnós Incorporar gráficos de conocimiento y sus ontologías como un puente entre el lenguaje natural y los datos estructurados dentro de los procesos de educación disruptiva, utilizando IA generativa y aprendizaje automático, puede mejorar significativamente la forma en que se accede, organiza y utiliza la información y el aprenizaje educativo dentro de procesos…
La future fonctionnalité de Microsoft qui enregistrera tout ce que vous faites sur votre PC ne peut, en principe, fonctionner que sur certaines configurations. Mais des bidouilleurs ont déjà réussi à l’activer sur des machines ne répondant pas au cahier des charges officiel.
Depuis peu, Meta, la société mère de Facebook et Instagram, a annoncé une modification de sa politique de confidentialité. À partir du 26 juin 2024, vos données issues de ces plateformes pourront être utilisées pour entraîner ses intelligences artificielles (IA). Si cela vous inquiète, sachez qu’il est possible de s’y opposer. Cet article vous explique comment procéder pour protéger vos informations personnelles.
Une vidéo pédagogique pour simplifier la compréhension de l'intelligence artificielle : Qu'est-ce que l'IA ? Différents types d'IA. Comment fonctionne l'IA générative ? D'où viennent les données de l'IA ?
To get content containing either thought or leadership enter:
To get content containing both thought and leadership enter:
To get content containing the expression thought leadership enter:
You can enter several keywords and you can refine them whenever you want. Our suggestion engine uses more signals but entering a few keywords here will rapidly give you great content to curate.
¿No estaremos hablando de una Educación Transmedia? De mejorar la experiencia del usuario universitario, combinar conocimientos y TIC`s en la construcción del conocimiento en el aula...
"Como educadores do século 21, devemos oferecer oportunidades para que os alunos demonstrem o domínio e compreensão do currículo, não só com texto, mas também com imagens, áudio e vídeo".Wesley Fryer.
Website muito interessante que disponibiliza : definições, video exemplos, WORKFLOW, Ferramentas e tutoriais (Mapa de médias para o currículo)
A great resource list for a variety of tools