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You'll be surprised how many things can go wrong during an online interview. Even though some companies are already mandating on-site or hybrid work, there are still countless remote jobs online where you can work from the comfort of your own home.
Via James Schreier
Discover strategies for achieving long-term, sustainable success.
Via James Schreier
You’re scheduled for an interview with a company you really want to work with but have no idea what to expect. How do you leave a good impression on the interviewee? How do you make the person interview you know that you’re more than just interested in the job?
Via James Schreier
A new model for understanding support types in organizations.
Via James Schreier
Por Camilo Clavijo El hombre vive en sociedad, por lo que, en gran parte de sus espacios, tiene la necesidad de interactuar con colegas, clientes, empleados y líderes. En este contexto social, es básico hallar el mejor modo de relacionarse con los demás.Para ello, las personas requerimos contar con aptitudes y cualidades para la gestión de una buena convivencia y liderazgo con los otros. Sin embargo, no todos poseen estas habilidades que hoy conocemos como inteligencia interpersonal.En esta ocasión, abordamos este término, sus aplicaciones en el mundo de los negocios y cómo puedes entrenar tus capacidades para mejorar la forma en que convives e interactúas con la gente que ves todos los días
Via Mariano Ramos Mejia
Federal Deposit Insurance Corporation Chairman Martin Gruenberg announced Monday that he will resign, after a recent probe found a widespread culture of sexual harassment and discrimination at the independent agency.
Via george_reed
Here are six signs that your career is stalling, along with expert advice on how you can revitalize your career for long-term success.
Via James Schreier
Por Emilio Moraleda Pues así es. O al menos así lo creo yo también. Hay mucha gente que profesionalmente llega a poco simplemente porque tiene un déficit importante de inteligencia emocional.No me…...
Via Mariano Ramos Mejia
Gobiernos, empresas, universidades y los propios profesionales deben fomentar una cultura de aprendizaje continuo y adaptabilidad. La experiencia del Golfo así lo indica.
In an era where AI is reshaping the boundaries of what machines can do, we find ourselves at a pivotal moment in history. AI isn’t just a technological upgrade; it's a mirror reflecting our potential to evolve as a species. As these intelligent systems take over routine and repetitive tasks, they challenge us to delve deeper into what makes us uniquely human: our creativity, empathy, and the ability to navigate complex social dynamics. Let’s explore why the rise of AI might actually be the best thing to push humanity towards realizing its full potential.
Via Edumorfosis
Which is better, hard or soft skills? And how are modern employees leveraging skills to their advantage?
Via James Schreier
The advent of artificial intelligence (AI) is going to change the world. While AI has not yet disrupted all businesses, the road that leads to a fundamentally reshaped workplace is short and in sight.
Understandably so, there are questions, fears, and apprehensions about what this means for employees within an organization that might be looking to adopt various AI technologies. The most important thing to remember as we navigate this new wave is that humans are adaptable.
Via Edumorfosis
As organizations increasingly integrate spatial computing into their technology roadmaps, helping workplace learners successfully navigate the evolution from primarily physical to virtual or hybrid working environments is becoming a strategic imperative for many organizations. Understanding how early adopters are using spatial computing can assist workplace learning practitioners as they consider the integration of these technologies into their future-of-work strategies and plans.
This article describes the evolving spatial computing adoption landscape across multiple industries, sectors and business functions and provides key insights into the benefits of spatial computing capabilities to organizations. It also offers practical strategies for leaders who are considering exploring these technologies as well as those who have already begun experimentation.
Via Edumorfosis
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Por Grecia Guzmán Martínez Existen muchos contextos en los que mostramos favoritismos por quienes consideramos parte del grupo.Los estudios sobre el sesgo de endogrupo nos han permitido explicar p…...
Via Mariano Ramos Mejia
Por Isabel Carrasco González Julia Di Gangi en la edición de septiembre – octubre de Harvard Business Review plantea que en su trabajo con distintas organizaciones con frecuencia escucha a los dire…...
Via Mariano Ramos Mejia
La gestión por procesos es una forma de estructurar el trabajo y de delimitar cuáles son el grupo de tareas que deben realizarse para completar una actividad, quién es responsable de todas esas instancias. Si no tenemos esa secuencia de tareas, las empresas que no tengan procesos formalizados pueden conocer las tareas que tienen que hacer pero no en el orden sistemático en el que se ejecutan.En consecuencia, cada trabajo que se realice de forma diferente tanto entre las mismas personas como en ocasiones diferentes, hará que se ralenticen los tiempos de espera de tus clientes, porque no podrás definir el tiempo y recursos asignados a cada tarea, si no hay una serie de pasos que contemple estas variablesPor ejemplo, si tienes una pyme que se dedica a la reparación mecánica de autos y no introduces procesos, es posible que estés arreglando desperfectos sin considerar los datos del cliente, o que estés reparando vehículos sin cobrar un anticipo.
Via Juan Carlos Valda
Elevate leadership with experiential intelligence. Essential strategies for impactful development.
Via James Schreier
Let’s explore some common hurdles for purposeful story creation for an interview and some practical strategies to overcome them.
Via James Schreier
Por: Guiovanna Fuentes Barbosa Durante años como Coach y periodista, trabajando en diferentes entidades gubernamentales y empresas he observado que uno de los activos más importantes de la empresa, es la cultura organizacional, de la cual en algunos ámbitos empresariales y gubernamentales es aún muy incipiente. Por eso, la mayoría de las personas que deciden irse tanto de una empresa como una entidad gubernamental se van por que no existe mucha conciencia de la cultura organizacional y las saludables interacciones laborales.En algunas entidades la cultura y el clima laboral que debería convertirse en una prioridad de sus lideres y dirigentes, tiende a presentarse como un árido desierto, en donde la competencia y la lucha por el poder se convierten en un campo de batalla, donde no existe la más mínima consideración por las personas que trabajan en esos entornos. Por lo anterior, es primordial tomar conciencia de que la cultura organizacional y el clima laboral se convierte en uno de los activos más importante de las organizaciones en tiempos donde el capitalismo humano, es un estandarte para el crecimiento empresarial y organizacional.Durante cuatro años, trabaje como Coach de equipos y ejecutiva en la construcción exitosa junto con un equipo de trabajo en la implementación de la cultura organizacional y el clima laboral en una importante entidad del distrito.
Via Juan Carlos Valda
por Valeria Sabater El secreto para lograr relaciones satisfactorias y felices es aplicando la declaración EAR. Sin ella, ningún vínculo será sólido ni trascendente.El secreto para fortalecer cual…...
Via Mariano Ramos Mejia
Digital technologies and data have dramatically changed the way people live and work, how and in which markets firms operate, and the ways in which governments interact with citizens. This brings many opportunities, as well as new challenges. As governments and the private sector increasingly shift from offline to online service provision, access and effective use of digital technologies become critical for equal opportunity and inclusion. Technologies such as cloud computing and Internet of Things (IoT) have diffused rapidly in recent years. However, productivity growth remains slow, including in digital-intensive sectors. Adoption of data-dependent technologies also remains low. This chapter considers both issues in turn before highlighting policy actions to make digital technologies and data more inclusive and productive.
Via Edumorfosis
Emotional Intelligence - 9 Questiions
In a digitally interconnected world, those in positions of leadership should focus on helping their networks become smarter, more resilient, and able to make better decisions. Networks move information faster than institutions or markets.
Via Vladimir Kukharenko, juandoming
Unlock the secret to empowering your team for success with insightful strategies that transform leadership dynamics. Discover how personalized development plans, mentorship, autonomy, and removing barriers can unlock your team’s potential. Elevate your leadership and foster a thriving environment where every team member can excel.
Via James Schreier
Successful transformations harness the collective wisdom of middle managers and teams. To increase your company’s chances, you need to: 1) Enlist your very best middle managers. Transforming a business demands a blend of creativity and ingenuity. By setting this challenge you can also test and nurture the next generation of leaders. 2) Empower the middle to sponsor transformative changes. It’s imperative to actively encourage middle managers to bring forth innovative ideas and to provide adequate support when these managers propose significant changes. 3) Reward bold action and results. Successful transformation demands a fundamental reexamination of every aspect of a business to achieve breakthrough results. To achieve this, rewards must reinforce this need for wholesale change.
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