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La gestión por procesos es una forma de estructurar el trabajo y de delimitar cuáles son el grupo de tareas que deben realizarse para completar una actividad, quién es responsable de todas esas instancias. Si no tenemos esa secuencia de tareas, las empresas que no tengan procesos formalizados pueden conocer las tareas que tienen que hacer pero no en el orden sistemático en el que se ejecutan.En consecuencia, cada trabajo que se realice de forma diferente tanto entre las mismas personas como en ocasiones diferentes, hará que se ralenticen los tiempos de espera de tus clientes, porque no podrás definir el tiempo y recursos asignados a cada tarea, si no hay una serie de pasos que contemple estas variablesPor ejemplo, si tienes una pyme que se dedica a la reparación mecánica de autos y no introduces procesos, es posible que estés arreglando desperfectos sin considerar los datos del cliente, o que estés reparando vehículos sin cobrar un anticipo.
Via Juan Carlos Valda
Elevate leadership with experiential intelligence. Essential strategies for impactful development.
Via James Schreier
Let’s explore some common hurdles for purposeful story creation for an interview and some practical strategies to overcome them.
Via James Schreier
Por: Guiovanna Fuentes Barbosa Durante años como Coach y periodista, trabajando en diferentes entidades gubernamentales y empresas he observado que uno de los activos más importantes de la empresa, es la cultura organizacional, de la cual en algunos ámbitos empresariales y gubernamentales es aún muy incipiente. Por eso, la mayoría de las personas que deciden irse tanto de una empresa como una entidad gubernamental se van por que no existe mucha conciencia de la cultura organizacional y las saludables interacciones laborales.En algunas entidades la cultura y el clima laboral que debería convertirse en una prioridad de sus lideres y dirigentes, tiende a presentarse como un árido desierto, en donde la competencia y la lucha por el poder se convierten en un campo de batalla, donde no existe la más mínima consideración por las personas que trabajan en esos entornos. Por lo anterior, es primordial tomar conciencia de que la cultura organizacional y el clima laboral se convierte en uno de los activos más importante de las organizaciones en tiempos donde el capitalismo humano, es un estandarte para el crecimiento empresarial y organizacional.Durante cuatro años, trabaje como Coach de equipos y ejecutiva en la construcción exitosa junto con un equipo de trabajo en la implementación de la cultura organizacional y el clima laboral en una importante entidad del distrito.
Via Juan Carlos Valda
por Valeria Sabater El secreto para lograr relaciones satisfactorias y felices es aplicando la declaración EAR. Sin ella, ningún vínculo será sólido ni trascendente.El secreto para fortalecer cual…...
Via Mariano Ramos Mejia
Digital technologies and data have dramatically changed the way people live and work, how and in which markets firms operate, and the ways in which governments interact with citizens. This brings many opportunities, as well as new challenges. As governments and the private sector increasingly shift from offline to online service provision, access and effective use of digital technologies become critical for equal opportunity and inclusion. Technologies such as cloud computing and Internet of Things (IoT) have diffused rapidly in recent years. However, productivity growth remains slow, including in digital-intensive sectors. Adoption of data-dependent technologies also remains low. This chapter considers both issues in turn before highlighting policy actions to make digital technologies and data more inclusive and productive.
Via Edumorfosis
Emotional Intelligence - 9 Questiions
In a digitally interconnected world, those in positions of leadership should focus on helping their networks become smarter, more resilient, and able to make better decisions. Networks move information faster than institutions or markets.
Via Vladimir Kukharenko, juandoming
Unlock the secret to empowering your team for success with insightful strategies that transform leadership dynamics. Discover how personalized development plans, mentorship, autonomy, and removing barriers can unlock your team’s potential. Elevate your leadership and foster a thriving environment where every team member can excel.
Via James Schreier
Successful transformations harness the collective wisdom of middle managers and teams. To increase your company’s chances, you need to: 1) Enlist your very best middle managers. Transforming a business demands a blend of creativity and ingenuity. By setting this challenge you can also test and nurture the next generation of leaders. 2) Empower the middle to sponsor transformative changes. It’s imperative to actively encourage middle managers to bring forth innovative ideas and to provide adequate support when these managers propose significant changes. 3) Reward bold action and results. Successful transformation demands a fundamental reexamination of every aspect of a business to achieve breakthrough results. To achieve this, rewards must reinforce this need for wholesale change.
Los datos de nuestra encuesta muestran el creciente optimismo y la confianza en la IA. Al profundizar en las tendencias de inversión, observamos que las empresas están recalibrando sus carteras de inversión y priorizando el edge computing y las nubes públicas y privadas. Cabe destacar que las empresas están volviendo a enfocar sus presupuestos en la modernización de aplicaciones y la migración a la nube, al tiempo que reducen las inversiones en infraestructura de servidores y hardware.
En 2024, las expectativas y la realidad convergen para la IA. Aunque la IA ha acelerado considerablemente la innovación y ha mejorado los procesos de toma de decisiones, no siempre los aumentos de productividad y de ventas previstos se materializaron. Nuestra investigación explora la tracción de los casos de uso de la IA, los desafíos para medir el retorno de la inversión (ROI) y el incipiente pero crítico dominio de la gobernanza de la IA.
En el uso de la nube, un cambio hacia la infraestructura de nube privada es claro, mientras que las organizaciones lidian con las complejidades de la migración a la nube, los recursos limitados y las preocupaciones relacionadas con la seguridad. Un análisis comparativo del ROI de las nubes privadas frente a las públicas revela una creciente inclinación hacia las soluciones de nube híbrida. Combinan la escalabilidad y la rentabilidad de las nubes públicas con la seguridad y el control optimizados de las nubes privadas, al ofrecer un enfoque flexible y mejorado para satisfacer diversas necesidades comerciales.
La escasez de talento presenta su propio conjunto de desafíos, en particular en los sectores de IA y tecnología. Las organizaciones se enfrentan a las dificultades de contratar profesionales con experiencia en un mercado en el que la demanda supera a la experiencia. Este informe explora estrategias para abordar estas deficiencias, y hace hincapié en la importancia de la mejora de habilidades y las opciones tecnológicas inteligentes para ampliar la reserva de talento.
Via Edumorfosis
There is a war going on. Humanity and nature are on one side and Big Tech is on the other. The two sides are not opposed. They are orthogonal. The human side is horizontal and the Big Tech side is vertical.*
The human side is personal, social, self-governed, heterarchical, open, and grounded in the physical world. Its model is nature, and the cooperative contexts in which competition, creation, and destruction happen in the natural world.
The Big Tech side is corporate, industrial, hierarchical, competitive, mechanistic, extractive, and closed, even though it produces many positive-sum products and services that are good for people and good for nature. It is also, being competitive and rewarding toward winner-take-most outcomes, dominated by giants.
Via Edumorfosis
Por David Lancefield Los líderes empresariales suelen tener la tentación de centrarse en la estrategia por encima de la cultura, pero las empresas más fuertes adoptan cuatro medidas clave que ofrecen lo mejor de ambas.Ponte en contactoAhmed Galal Ismail quedó impresionado por el nivel de compromiso de los empleados en Majid al Futtaim Properties, propietaria del Mall of the Emirates - un enorme complejo comercial en Dubái que incluso cuenta con una pista de esquí cubierta - cuando comenzó como director general a finales de 2018. Y tenía grandes planes. Ismail quería construir una empresa que ofreciera experiencias extraordinarias a los clientes utilizando sus propiedades físicas y plataformas digitales. Necesitaba personas que tuvieran la capacidad de anticiparse a las expectativas de los clientes, en lugar de sentarse a esperar a que estos participaran.
Via Juan Carlos Valda
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A new model for understanding support types in organizations.
Via James Schreier
Por Camilo Clavijo El hombre vive en sociedad, por lo que, en gran parte de sus espacios, tiene la necesidad de interactuar con colegas, clientes, empleados y líderes. En este contexto social, es básico hallar el mejor modo de relacionarse con los demás.Para ello, las personas requerimos contar con aptitudes y cualidades para la gestión de una buena convivencia y liderazgo con los otros. Sin embargo, no todos poseen estas habilidades que hoy conocemos como inteligencia interpersonal.En esta ocasión, abordamos este término, sus aplicaciones en el mundo de los negocios y cómo puedes entrenar tus capacidades para mejorar la forma en que convives e interactúas con la gente que ves todos los días
Via Mariano Ramos Mejia
Federal Deposit Insurance Corporation Chairman Martin Gruenberg announced Monday that he will resign, after a recent probe found a widespread culture of sexual harassment and discrimination at the independent agency.
Via george_reed
Here are six signs that your career is stalling, along with expert advice on how you can revitalize your career for long-term success.
Via James Schreier
Por Emilio Moraleda Pues así es. O al menos así lo creo yo también. Hay mucha gente que profesionalmente llega a poco simplemente porque tiene un déficit importante de inteligencia emocional.No me…...
Via Mariano Ramos Mejia
Gobiernos, empresas, universidades y los propios profesionales deben fomentar una cultura de aprendizaje continuo y adaptabilidad. La experiencia del Golfo así lo indica.
In an era where AI is reshaping the boundaries of what machines can do, we find ourselves at a pivotal moment in history. AI isn’t just a technological upgrade; it's a mirror reflecting our potential to evolve as a species. As these intelligent systems take over routine and repetitive tasks, they challenge us to delve deeper into what makes us uniquely human: our creativity, empathy, and the ability to navigate complex social dynamics. Let’s explore why the rise of AI might actually be the best thing to push humanity towards realizing its full potential.
Via Edumorfosis
Which is better, hard or soft skills? And how are modern employees leveraging skills to their advantage?
Via James Schreier
The advent of artificial intelligence (AI) is going to change the world. While AI has not yet disrupted all businesses, the road that leads to a fundamentally reshaped workplace is short and in sight.
Understandably so, there are questions, fears, and apprehensions about what this means for employees within an organization that might be looking to adopt various AI technologies. The most important thing to remember as we navigate this new wave is that humans are adaptable.
Via Edumorfosis
As organizations increasingly integrate spatial computing into their technology roadmaps, helping workplace learners successfully navigate the evolution from primarily physical to virtual or hybrid working environments is becoming a strategic imperative for many organizations. Understanding how early adopters are using spatial computing can assist workplace learning practitioners as they consider the integration of these technologies into their future-of-work strategies and plans.
This article describes the evolving spatial computing adoption landscape across multiple industries, sectors and business functions and provides key insights into the benefits of spatial computing capabilities to organizations. It also offers practical strategies for leaders who are considering exploring these technologies as well as those who have already begun experimentation.
Via Edumorfosis
Por Soulaima Gourani En la 54ª Reunión Anual del Foro Económico Mundial (celebrado del 15 al 19 de enero de este año), los líderes mundiales se reunieron para restablecer la confianza, generar nuevas ideas y crear alianzas para promover soluciones a los desafíos a los que nos enfrentamos. Desde la inteligencia artificial hasta el cambio climático y el crecimiento global, los líderes debatieron sobre cómo la cooperación puede ayudar a avanzar en los retos a los que nos enfrentamos hoy y en el futuro.El tiempo reclama una nueva clase de líderes: aquellos que no sólo sean expertos en tecnología, éticamente responsables, con mentalidad empresarial, con conciencia sistémica y socialmente influyentes, sino también con capacidad de adaptación y excepcionales a la hora de restablecer y fomentar la confianza.
AI systems are already capable of deceiving humans. Deception is the systematic inducement of false beliefs in others to accomplish some outcome other than the truth. Large language models and other AI systems have already learned, from their training, the ability to deceive via techniques such as manipulation, sycophancy, and cheating the safety test. AI’s increasing capabilities at deception pose serious risks, ranging from short-term risks, such as fraud and election tampering, to long-term risks, such as losing control of AI systems. Proactive solutions are needed, such as regulatory frameworks to assess AI deception risks, laws requiring transparency about AI interactions, and further research into detecting and preventing AI deception. Proactively addressing the problem of AI deception is crucial to ensure that AI acts as a beneficial technology that augments rather than destabilizes human knowledge, discourse, and institutions.
Via Edumorfosis
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No matter how smart they are, one of the keys to motivating your smartest workers is to develop them.