Educación a Distancia y TIC
756.3K views | +37 today
Follow
 
Scooped by LGA
onto Educación a Distancia y TIC
Scoop.it!

Enseñanza-Aprendizaje Virtual: La Inteligencia Artificial (IA), la docencia y la investigación

Enseñanza-Aprendizaje Virtual: La Inteligencia Artificial (IA), la docencia y la investigación | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it
La IA está transformando de manera significativa la sociedad y la educación. La IA contribuye a transformar y redefinir los roles del docen...
No comment yet.
Educación a Distancia y TIC
Educación a distancia. TIC aplicadas a la EaD. elearning, blearning, mlearning. Tendencias. RIED. Universidad.
Curated by LGA
Your new post is loading...
Your new post is loading...
Rescooped by LGA from E-Learning-Inclusivo (Mashup)
Scoop.it!

Personal vs. Personalized AI –

Personal vs. Personalized AI – | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it
There is a war going on. Humanity and nature are on one side and Big Tech is on the other. The two sides are not opposed. They are orthogonal. The human side is horizontal and the Big Tech side is …

Via Vladimir Kukharenko, juandoming
No comment yet.
Rescooped by LGA from Edumorfosis.it
Scoop.it!

[PDF] Students, digital devices and success

[PDF] Students, digital devices and success | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it

The digital environment has become an integral aspect of children’s lives. It offers many opportunities such as enhancing educational opportunities, expanding social interactions and having fun. However, the digital environment also exposes children to risks such as cyberbullying, the viewing of violent and other inappropriate content, sexual exploitation and abuse and breaches of privacy. Much current debate also centers on concerns that digital technologies can detract from human interaction and reduce the quality of children’s social and emotional experiences.

All of these issues have fueled concerns from parents, teachers, governments and young people themselves that digital technologies and social media may be exacerbating feelings of anxiety and depression, disturbing sleep patterns and distorting body image. As we integrate new digital technologies into education, we must acknowledge the challenges and complexities that arise. As stated in the OECD Recommendation on Children in the Digital Environment, it is crucial to establish conditions for a safe and beneficial digital environment. Education systems have a vital role in supporting children to navigate the risks while reaping the benefits.


Via Edumorfosis
No comment yet.
Rescooped by LGA from Edumorfosis.it
Scoop.it!

How can we imagine a new University?

How can we imagine a new University? | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it

The problem is not that universities are lacking in innovation, but rather that they suffer from a poverty of imagination of what that innovation might be. “This is an existential moment for universities,” writes the philosopher of higher education Ronald Barnett. “All systems of higher education across the world are moving inexorably in the direction of the marketized university. Consequently, the pool of ideas through which the university is comprehended is shrinking.” Indeed, the main existential crisis facing the university is a poverty of ideas about what universities can become. We must look elsewhere, more broadly and with greater imagination, for potential sources of innovation. 


Via Edumorfosis
Edumorfosis's curator insight, May 12, 9:00 PM

Para que estas ideas se conviertan en realidad, muy probablemente necesitaríamos crear una nueva institución, en lugar de esperar rediseñar o reorganizar una organización existente, ya que la resistencia al cambio es endémica en la educación superior. Otro obstáculo en la realización de estos diseños especulativos es que parece haber poco interés en desarrollar universidades que se desvíen tan dramáticamente de la norma. Las instituciones de educación superior están interesadas en compararse con otras universidades, emular a sus instituciones pares y, como resultado, todas se parecen.

Scooped by LGA
Scoop.it!

Neuroeducación para entender y mejorar la enseñanza

Neuroeducación para entender y mejorar la enseñanza | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it
Blog de la "RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia". La Revista Iberoamericana de la Educación Digital.
No comment yet.
Rescooped by LGA from Edumorfosis.it
Scoop.it!

Ni solución única, ni amenaza: Trascender las idealizaciones sobre tecnologías en educación 

Ni solución única, ni amenaza: Trascender las idealizaciones sobre tecnologías en educación  | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it

Por un lado, encontramos una corriente que idealiza y sobredimensiona el potencial de la tecnología, considerándola como la solución mágica que resolverá todos los desafíos y problemas que enfrenta la educación en la actualidad. Pero, por otro lado, también existen voces que rechazan completamente la incorporación de la tecnología en los procesos de enseñanza y de aprendizaje, argumentando que socava los métodos tradicionales y el rol fundamental del docente.


¿Es posible encontrar un equilibrio entre estas visiones extremas? ¿Cómo podemos aprovechar el potencial transformador de la tecnología sin caer en su idealización o demonización? ¿Qué enfoque debemos adoptar para integrar la tecnología de manera efectiva y complementaria en la educación?


Via Edumorfosis
No comment yet.
Scooped by LGA
Scoop.it!

CUED: ¿Cómo cuidar la integridad académica en proyectos prácticos con IA?

CUED: ¿Cómo cuidar la integridad académica en proyectos prácticos con IA? | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it
Por Rosa María Morales de EDUBITS de Tec de Monterrey En mi clase de Econometría que imparto a estudiantes de sexto semestre de economía en...
No comment yet.
Scooped by LGA
Scoop.it!

Neuroeducation to Understand and Enhance Teaching

Neuroeducation to Understand and Enhance Teaching | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it
Blog de la "RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia". La Revista Iberoamericana de la Educación Digital.
No comment yet.
Scooped by LGA
Scoop.it!

II Seminario Internacional Tecnologías Emergentes y Activas en Educación – Prombot

II Seminario Internacional Tecnologías Emergentes y Activas en Educación – Prombot | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it
II Seminario Internacional Tecnologías Emergentes y Activas en Educación Ver (30 y 31 de mayo) en CanalUNED: https://canal.uned.es/live/event/661e35f8a35b62528440469c Programa 30 de mayo de 2024 10:00 Autoridades. Esther López, Vicerrectora de Innovación.
No comment yet.
Scooped by LGA
Scoop.it!

Plagiarism in peer-review reports could be the ‘tip of the iceberg’

Plagiarism in peer-review reports could be the ‘tip of the iceberg’ | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it
Researchers say swathe of copied text could indicate a widespread problem.
No comment yet.
Scooped by LGA
Scoop.it!

CUED: Estudio y ventajas de la evaluación sumativa transmedia

CUED: Estudio y ventajas de la evaluación sumativa transmedia | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it
Tomado de RIED En el ámbito de la formación inicial del profesorado, la evaluación sumativa tradicionalmente se ha centrado en medir el log...
No comment yet.
Scooped by LGA
Scoop.it!

CUED: Inteligencia Artificial: historia, construcción, modelos y lenguajes.

CUED: Inteligencia Artificial: historia, construcción, modelos y lenguajes. | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it
Por Marvin Soto La historia de la inteligencia artificial (IA) se remonta a la mitad de siglo XX, con mitos y leyendas que hablan de seres ...
No comment yet.
Scooped by LGA
Scoop.it!

EL ESTADO DE LA INTELIGENCIA ARTIFICIAL EN LA EDUCACIÓN: Presente y Futuro

EL ESTADO DE LA INTELIGENCIA ARTIFICIAL EN LA EDUCACIÓN: Presente y Futuro | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it
La integración de la Inteligencia Artificial (IA) en la educación está en constante evolución, remodelando la forma en que aprendemos y enseñamos. Desde la personalización del aprendizaje hasta la automatización de tareas administrativas, la IA está dejando su huella en las aulas de todo el mundo.
No comment yet.
Scooped by LGA
Scoop.it!

RIED: Education 4.0 as Learning Optimization in the Digital Era

RIED: Education 4.0 as Learning Optimization in the Digital Era | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it
Blog de la "RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia". La Revista Iberoamericana de la Educación Digital.
No comment yet.
Rescooped by LGA from Edumorfosis.it
Scoop.it!

GenAI and Education: Beyond the hype

GenAI and Education: Beyond the hype | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it

A recent study shows that almost half (49%) of college students are using general purpose GenAI writing tools such as ChatGPT.  

However, despite students increasingly turning to these GenAI tools, they remain apprehensive when it comes to using them for learning. A recent global student survey shows that only 4% of U.S. students said they turn to GenAI first when stuck on a concept or assignment.


Via Edumorfosis
No comment yet.
Rescooped by LGA from Edumorfosis.it
Scoop.it!

Seven things driving the evolution of the University in the 21st century

Seven things driving the evolution of the University in the 21st century | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it

In a world where knowledge is power and innovation drives progress, the role of universities in society stands at a pivotal crossroads. The traditional image of ivory towers of academia is changing as we navigate the complexity of the 21st century. Today, universities are not only centers of learning and research but dynamic hubs of innovation, collaboration and societal impact.


Via Edumorfosis
No comment yet.
Scooped by LGA
Scoop.it!

6 generative AI areas of action for educators (opinion)

6 generative AI areas of action for educators (opinion) | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it
If educators steer the integration of AI with intention and purpose, it can reach its potential as an immense and versatile student success tool, writes faculty member Ripsimé K. Bledsoe. She offers six areas on which to focus efforts.
No comment yet.
Rescooped by LGA from e-learning-ukr
Scoop.it!

Artificial Intelligence Revolutionizing eLearning

Artificial Intelligence Revolutionizing eLearning | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it
Explore how Artificial Intelligence is revolutionizing eLearning, by enhancing personalized learning and optimizing content delivery.

Via Vladimir Kukharenko
No comment yet.
Rescooped by LGA from Edumorfosis.it
Scoop.it!

Expanding Microsoft Copilot access in Education

Expanding Microsoft Copilot access in Education | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it

Recently, we announced several expansions for education audiences. Microsoft Copilot with commercial data protection is available to all faculty and higher education students ages 18 and above. And, Copilot for Microsoft 365 eligibility will now include education faculty and staff.  

Our efforts are guided by our Responsible AI principles and standard and build on decades of research on grounding and privacy-preserving machine learning. Additionally, our Customer Copyright Commitment means education customers can be confident using our services and the output they generate without worrying about copyright claims. We look forward to exploring the potential for these offers in education, iterating and improving, and supporting all education organizations in the era of AI.


Via Edumorfosis
No comment yet.
Rescooped by LGA from e-learning-ukr
Scoop.it!

Turnitin: More than Half of Students Continue to Use AI to Write Papers

Turnitin: More than Half of Students Continue to Use AI to Write Papers | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it
Since its launch in April 2023, Turnitin's AI writing detection tool has reviewed over 200 million papers, with data showing that more than half of students continue to use AI to write their papers.

Via Vladimir Kukharenko
No comment yet.
Scooped by LGA
Scoop.it!

Aprendizaje de la comunicación humana.

Aprendizaje de la comunicación humana. | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it
Jaramillo Argandoña, Marlene Aprendizaje de la comunicación humana. Manabí, Ecuador: Gesicap, 2023. Texto completo La comunicación humana y el lenguaje están intrínsecamente vinculados. Inicialmente, se adquiere una lengua mediante la imitación, lo que facilita su uso oral.
No comment yet.
Scooped by LGA
Scoop.it!

RIED: La educación 4.0 como optimización del aprendizaje en la era digital

RIED: La educación 4.0 como optimización del aprendizaje en la era digital | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it
Blog de la "RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia". La Revista Iberoamericana de la Educación Digital.
No comment yet.
Scooped by LGA
Scoop.it!

Educators And AI: The Teachers We Forgot

Educators And AI: The Teachers We Forgot | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it
The article stresses the vital role of teachers in AI-driven education, emphasizing collaboration between educators and AI.
No comment yet.
Scooped by LGA
Scoop.it!

CUED: Sinapsis Algorítmica: Un nuevo enfoque educativo

CUED: Sinapsis Algorítmica: Un nuevo enfoque educativo | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it
Escribe Antonio Delgado Imagen generada en Ideogram La Inteligencia Artificial Generativa (IAGen) está desafiando los límites convencionale...
No comment yet.
Scooped by LGA
Scoop.it!

Imaginando el futuro de la educación » Enrique Dans

Imaginando el futuro de la educación » Enrique Dans | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it
No comment yet.
Scooped by LGA
Scoop.it!

Marca personal y marca de clase

Marca personal y marca de clase | Educación a Distancia y TIC | Scoop.it
La importancia de la marca personal y la marca de clase como herramientas a la hora de introducirse en el mercado laboral.
No comment yet.